Wednesday, January 10, 2018

8 Kelebihan Mengamalkan Lecithin Secara Konsisten



Apa itu Lecithin?


Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.

Kandungan Lecithin
  • Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. 
  • Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.
Perbezaan Shaklee :

Diekstrak dari kacang soya organic bukan –GMO , setiap kapsul mengandungi 520 mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.Lecithin yang dirembes kan oleh tubuh akan menghasilkan acetylkolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu.

Manfaat utama :

Menyerap  vitamin yang larut-lemak-membantu tubuh dalam menyerap vitamin A,D,E dan K yang larut –lemak.

Melindungi Hati- Menghalang enapan lemak dihati,sirosis hati dan hati berlemak .Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

Pemecahan lemak dan kolestrol-Lecithin bertindak sebagai “pembersih” salur darah,pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisme lemak,kolestrol dan trigliserid didalam tubuh.

Pelangsingan –Menghalang obesity.Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

Mencantikkan otot dan kulit- Membentuk membrane sel,melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik,mengaktifkan  metabolisme sel dan melambatkan penuaan.


Memperbaiki alergi-Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah ,seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit-dermatitis ,demam alergi.

Menghalang kejadian batu karang - 90 % dari batu karang terjadi kolesterol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

Mempertingkatkan daya  ingatan dan meringankan stres-Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran,memperbaiki daya ingatan ,menghalang Alzheimer dan meringkan stress.Wanita Hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran darah.

Menghalang tekanan darah tinggi-Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis ,menggalakkan peredaran darah.

Memperbaiki prostat lelaki-Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak

Meringankan sembelit –Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan ,ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus.


Untuk dapatkan produk ini sila klik di sini
...................................................................................................................................................................

p/s: 
Sekiranya anda membeli produk shaklee melalui saya, anda layak mendapat:-

Cara pengambilan Suplemen untuk Mendapatkan Hasil Yang Optimum
Jemputan ke Secret Group Secara Exlusive
Barangan Shaklee dengan Harga Istimewa
Peluang Menjana income bersama ~Team Takdir Irwani ~ Shaklee

Contact : Takdir (whatsapp/sms/call)
+6012-5557152
arisyafarini14@gmail.com
http://www.facebook.com/irwani.hussein

No comments:

Post a Comment